lördag 1 oktober 2011

Uteritt med alla på Sjöänden!

Idag var det uteritt med alla på Sjöänden, red sent igår för att jag skulle kunna hoppats att han skulle bli något lugnare men vem trodde på det? Vi var lite tidigare i stallet för att han skulle klippas igen, fasst om jag hade bestämt hade det nog hänt i morgon i stället efter som han blir så trött med all päls.
Var först ut av alla så red han en sväng i paddocken, inga problem och var något lat, hade inga problem med volterna i höger i vänster varav vilket är ganska skönt.
Väl ute på tur så gick det ganska lugnt i början, men han hätsade upp sig en hel del då och då för att han vill ligga nr 2 i ledet eller först men då får ingen springa om han.
Efter som vi red långa gärnvägen blev det bara skritt utan problem, jätte fin höstdag var det och det syndes på träden allt! När vi hamade på asfaltsväg gick skritten lite fortare men lyssnade på mig när han skulle sakta ner. Men så fort vi om på en grusväg var det nästan good bye and ajöss!
Stark som en j*vla björn är han och efter som jag har legt på sjukan och tagit massa blodprov har inte mina armar varit så happy av detta. Fick göra lite småövningar att göra jätte snäva volter på vägen så han började lyssna och det gick en stund och sedan började han dumma sig igen.
Som tur hamnade vi på en skogstig som inte var så ycket till stig så han lunkade snällt med de andra hästarna. När vi nästan var framme vid "stoppet" började han igen med att ta tag i bettet och dra, men när han märkte att de andra hästarna stannade gjorde han också det.
Fika och prat och löken mackor såklart på stoppet, hästarna fick vila och äta lite.
På hem vägen blev Froddan galen och Agge ville jag skulle göra små volter igen, men tjaa vi hamnade ute i skogen så jag fick hoppa av för han var helt hopplös! x'D När jag satte mig upp igen så var han jätte lugn med något spänd så det blev små volter igen.
Han blev avslappnad och töltade jätte fint med mig. När han visste att vi nästan var hemma blev han hopplös igen, han sparkade de andra hästarna om de kom i närheten, en dumhet.
Fick gå först av alla en stund så han trava upp för backen och sedan töltade. Sedan gick allt suuper!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar