söndag 25 september 2011

Inför Hösten!

Har inte bloggat på ett tag, jag vet men jag statsar på skolan & hästen min och då finns det inte mycket data tid kvar.
Hela veckan har jag tränat massa på traven och markarbete som både han och jag tycker är mindre kul, men det är ett måste om han ska bli bra.
Men på igår red vi ut i 1½ så vi båda fick en härlig omväxling, älskar höstvädret ibland när solen är framme! Träffade på skällade hundar, svampplockare och folk som sprang mm utan att han ens ryckte till, skönt med en säker häst ibland. Han var ganska trött sååå det var ganska lugt i skogen, inte en häst o en ryttare som for över skogen idag inte. Utan vi tog det lugt och övade massa på galoppen för han har blivit ganska slarvig med den men det gick efter ett tag.... tölten kom också då och då när jag var bestämt och sa till mig själv att det skulle fanimej gå! Sedan tappar han tölten när jag blir för okonsentrerad, jag är nog felet i vissa lägen, traven gick i små uppförsbackar så jag är glad att han gör framsteg!
Igår åkte mamma Birna & Fenja, stackars Aradis som saknar sin stora syster... hon gnäggar efter henne lite då och då så mamma Fidla får trösta henne.
Nästa vecka är det långritt med Sjöänden till Sotsjön, underar hur det kommer gå? Frodi är snäll i för övrigt men i första början ska han ligga först och i galoppen kutar han iväg.
Nu när det är höst är det mycket som är inplanerat för Frodi och mig, ska kanske till Högberga och rida ut/tävla på skoj, Glöggritt, Markarbetekurs mm. Det finns så mycket så jag vet knappt själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar