torsdag 15 september 2011

Varför jag inte har.....

..... bloggat på 10000 år.....
Mycket har hänt, skolan är en av de. Efter som jag har legat efter med typ 3 år i nästan alla ämnen som jag hatar så har jag bättrat på mig och siktar in mig på bra betyg, vilket gör att det blir mer plugg en data. Slutar sent och kommer hem sent och börjar tidigt åker tidigt.
Jätte jobbigt jag vet.
Mycket har hänt när jag inte har bloggat, en tjej har tittat till Frodi och det visade sig att han hade låsningar i nacken och baken (vilket vi redan visste vilket var derför vi tog hit henne) och hans rygg hade blivit sne, sadeln var orsaken efter som jag också har blivit sne av den.
Så sadeln makaren har min sadel just nu men jag får den i morgon vilket är toppen.
Har fått ett nytt matchande träns till sadeln och vi har äntligen köpt ny sadelgjord, dock inte den som jag ville ha då den inte fanns i Froddans strl.
Frodi har börjat med hyss för att testa mig, han gör så ibland. För ett tag sedan skulle han inte in när jag skulle hämta han från hagen men med lite envishet från min sida så gick det och nu har han slutat med det. Hans nyaste grej är att han inte vill gå i vänstervarv böjd eller vill inte gå på volt så nu får vi jobba på marken när vi kommer till den sidan och sedan hoppa upp igen för att visa han. Han har inte ont vill jag bara säga för han kan böja på sig jätte mycket när jag inte ber han.
Och han vill inte gå ur boxen på morgonen.... morgon trött?
Han har börjat trava en hel del och han visar sin nya talang oftare i hagen också, lyssnar jätte bra när jag säger "trav" men vi måste öva lite mer på traven. Och tölten börja komma, både han och jag lär mig men det är ganska coolt att han nästan töltar i skritt!
Nu i helgen ska jag till Islandshäst KM Eidfaxi - Sundbyholm för att hjälpa till, tror det blir båda dagarna så jag hoppas jag hinner rida Froddan lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar