onsdag 6 juli 2011

Hissar & Dissar

Barbackagjord - Hiss!
Jag vet att det var varit en hel del snack om barbackagjorden men jag känner att jag måste hissa den! Köpte en sådan för några dagar sedan då jag gärna vill rida barbacka  men jag känner att jag endå vill ha stigbyglar då Froddan inte fattar att man kan gå framåt när jag hänger lite med benen och slapnar av.
Men tack vare denna lilla mojäng så funkar det fin fint!
Tycker det är skönare nu på sommaren att ha denna när man rider längre turer osv, längtar också till vintern att använda den! :)



Hansbo flugtäcke - Diss!

Måste dissa detta för min egen skull i alla fall. Köpte detta i strl 135 åt Frodi & när vi kom till stallet för att pröva det så passade inte halsen! Han hade för mycket hingsthal helt enkelt & gjorden under magen eller vad den nu heter hängde nästan till hovarna! Agge skojjade lite att flugtäcket passade till hästar med smal hals & som är lite runda.                            Vi klippte i alla fall bort halsen & sydde lite här & där så det passar så han kunde ha det. Men nu i stället så gick det sunder när han rullade sig i gräset! DISS från mig!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar