tisdag 26 juli 2011

Ridturen

Det blev inget att rida hem vilket jag inte ångrade för det började regna och när det hade slutat var det fuktigt ute och jätte jobbigt att andas, Froddan blev bara svettig av att skritta!
Han var något pigg av sig idag, men han överaskade mig helt....
Jätte slö var han och jag tänkte väll att det var efter hans 2v vila men sedan när jag började jobba in han i tölten gick det fort! Så jag fick sitta och plocka med han och rida lite sick sack på vägen, efter ett tag när han hade lugnat ner sig så satte jag mig ner för pass för att han skulle bli av med lite energi, jag har en sak att säga... han har aldrig gått så bra i pass. (Jag brukar vanligast bara rida 4ga) Då blev han lugn och började lyssna igen så man kunde jobba med tölten, lite smått sick sack på vägen i skritt och sedan sakta börja jobba han till tölt. Även då gick han in i tölten så jag satt där och bara jobbade med att på minna han lite med att han inte ska gå för fort för då tappar han takten och så blev det också men han blev rädd för en cykel och kom av sig lite.
Hittade ett litet ställe där jag kunde slå en stor volt och sedan fatta galopp mot vägen, jätte trevlig galopp blev det och det kändes som vi flög fram.
Innan ridpasset var han ganska jobbig i boxen då han inte kunde stå still då han hela tiden ville visa sin lycka att jag var hemma, sött men jobbigt! ;)

Imorgon ger jag mig av till Högberga Gårdsbutik med mamma och Jossan (om hon är hemma) för att köpa nya stigbyglar och det nya matchande bruna tränset till hans sadel. Såklart är det lite bling bling på det. :) Funderar också på tyglar om jag har pengar för det.
Efter det är det foto dags i stallet! Ska fota fölisarna och super mammorna och de andra hästarna. Såkalrt ska Frodi fotas men han ska snyggas till med en makeover med mig och Josefine! :D
Så räkna med en bildbomb denna vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar