tisdag 5 juli 2011

Lektions pölle!

Idag var det första gången på 3 dagar Frodi fick jobba, igår fick han nya skor men det var inget man märkte av. Jobbade en hel del på volter då han är lite stel i vänstra sidan bak, han var lite tjurig på mig för han tycker det är jätte jobbigt att jobba med bakdelen men till slut så gick det!
Hmm tror Frodi & jag passar ganska bra ihop för vi båda är så envisa.
Efter en stund så fick i alla fall min kompis Josefine rida han lite då hon inte hade ridit på ett bra tag.
Pöllen skötte sig jätte fint & det slutade med att jag höll en liten "mini" lektion. Frodi var jätte seg när jag inte red vilket jag fick visa hur man fick igång han med att prata lite med han.
Dessutom fick jag se hur fin han har blivit i kroppen! :) Nu är det ingen liten vandrande köttbulle utan en riktigt snygg häst! Dock behövs det lite mer muskler där bak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar