onsdag 17 augusti 2011

Ajdå....

Känner mig ganska dum just nu för jag har inte bloggat på ett tag, ajdå inte bra!
Så jag tänkte om det är kanske ok att köra igenom allt vad som har hänt?

Förra veckan blev han nästan bara longerad då jag har varit ganska trött och har haft en hel del ont i kroppen, men jag tror inte det gjorde något då han nu börjar få tillbaka pälsen under hela magen och mellan frambenen!
I söndags red vi dressyr i paddocken sadellös, han är inte lika stel längre i högra sidan så det går bättre! Det var även i söndags han travade hela 1½ varv i paddocken! Utan bommar dessutom!
Han var ganska pigg så jag behövde inget spö för att han skulle hålla tackten.
Bakdel och framdels vänding börjar komma nu och mer jobb med bakdelen.

Frodi har en sår på sitt ben som flugorna är på hela tiden så nu har det blivit inflamerat trots alla medel vi har haft i såret för det ska "torka" och få bort flugorna.
Måndag: Red ut med Ebba som red Spurning, Frodi var pigg som alltid när han går med andra hästar men han lyssnade betyligt bättre när jag ville han skulle ta det lungare.
Vi tog "Kyckligfarm rundan" och tråkigt nog regnade det men det slutade som tur efter en stund när man var blööt som attan!
Ebba och Jag fotade även hästarna i stallet men Spurning, Blakkur och Fidla fick tyvärr ingen bild på, Spurning sprang iväg och Fidla och Blakkur hade exemtäcket på sig så det fick vänta.
Tisdag: Frodi var helt ledig från jobb, då jag kom hem sent från kurs.
Onsdag: Hittat en ny ridväg, som har jätte bra tölt och travvägar! Fasst Froddan var lite misstänktsam över den nya vägen så han tog det ganska lungt.

Bjuuder på en bild på Forddan! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar