onsdag 24 augusti 2011

Jaha

Tanken var att Frodi skulle få klättra i lagom branta backar men jag vet inte vad som var med han idag? Han var stark och ville inte lyssna och ville springa iväg från jobb hela tiden.
Totalt var vi ute i nästan 2th och första timmen skrittade vi bara för jag var tvungen att lugna ner honom och till slut gick det ju.... efter ett bra tag.
Ang backarna, han gick upp för de halvväg och när han nästan var uppe vände han bara om och sprang ner för backen så jag fick hålla igen och försöka bromsa så inte han eller jag blev skadade.
Och idag tränade alla idrottare ute i skogen, men Froddan brydde sig inte om de som vi tog en omväg hem för att jobba galopp och trav, då och då blev han stark i galoppen och bytte till pass så jag fick allt kämpa! Traven gick bra hem när han var trött och avslappnad men får endå nya krafter då han vet att det är vägen hem så han orkar trava.
Imorgon rids det i ridhuset för fulla muggar och hoppas att både han och jag är på bättre jobb humör...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar