tisdag 9 augusti 2011

Hemma

Jaha då är man hemma ige, köpte i alla fall lite vitaminer till Frodi inför vintern sedan åkte vi till Bidermans och jag tääääänkte köpa bara ett huvudlag så man kan mixa lite själv med pannband och sedan köpa någon snygg nosremm men så blev det inte, vill också köpa ett schbrak men just nu har jag inte plats i stallet för fler. AJDÅ!

Svängde in till Frodi för att longera han i paddocken, yeye stolt jag är han travade 3 varv i sitt bästa varm och 1½ i den dåliga sidan, jätte stolt!
När han ska trava över bommarna så tar han alltid ett galoppsprång över och börjar galopperna smått, men ibland lyckades både han och jag och ibland inte. Vi lurar varnn lite då och då! ;)
Kollade under magen igen och mellan frambenen och bak, det ser inte så fräschigt ut vill jag säga och på 2 dagar har en hel helosan salva tagit slut! (köpte 2 pack idag på Ö&B) Börjar nu i alla fall börja undra om han har utväcklat eksem mot knott i alla fall, fasst han inte har haft det tidigare? Men jag hoppas han inte får eksem av knott utan av flugor, så eksemtäcke på för hans bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar