tisdag 9 augusti 2011

De dagar jag inte bloggade

Jaha jag har inte bloggat på några dagar igen... ajdå!
Igår red jag hem hela vägen i skritt för att vi skulle kunna träna lite dressyr på ängen, när vi väl nästan var framme gick han nästan omkull utan att hade något ivägen för hans hovar. Froddan snubblar ofta och det är för han inte är lika musklad i båda sidorna och för han inte har hittat sin balans en.... unghästsyndrom.
Så med lite övning i traven så kommer lite fixa till sig!
Först blev jag i alla fall rädd att han hade blivit halt så pappa kollade, inget täcken på halthet inte så jag red lite dressyr på ängen, tempoväxlingar, kort galopp och en jätte snygg trav! Övade mycket på volter att han skulle flytta bakdelen och gå "sidleds" vilket han måste öva mycket på.

Har även vart på Taxinge slott nät jag var lite hästfri, fikade och köpte gott goodis! Mumms.
Men så häst fritt blev det inte, träffade på en travare i en liten lerig hade som jag var tvungen att klappa men så mycket till att klappa blev det inte utan hästen var världens kelgris! Haha jag kanske ska köpa en ridtravare i framtiden?
Fasst innan jag hade funderingar på Islandshäst så fanns Ridtravare på listan då jag älskar deras lynne!

Back to Frodi.....
Upptäckte att Frodi hade sår på magen och han flagade och var "knottrig", först blev jag orolig att det var av sadelgjorden men så var det inte! Utan han har fått en alergisk reaktion, exem. Inte av knott för då hade vi märkt det tidigare men vi tror det är av alla flugor för de är galna i han under magen.
Så idag blir det på med exemtäcket för att bli nästan helt flugfri!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar