söndag 21 augusti 2011

Söndags Träning

Meningen var att jag skulle ha bloggat igår men så blev det inte då det blev sent hem från stallet!
Frodi reds igår av Agge som skulle "test" rida han så hon vet lite mer exakt hur jag ska jobba med honom. Inne på volten så har han rätt så bråttom och det visar sig att han nästan töltar i skritt!?
Vi har nu i alla fall hittat hans tarvknapp vilket är awesome, men visst det behövs lite mer träning med det hela.
Han är envis och lat, och behöver en ryttare som inte ger sig utan att det blir en dragkamp.
Mycket volter och mycket träning bak.
Denna vecka kommer hovslagaren för att byta dojjor på Froddan och om några veckor till kommer en "hästmuskeldoktor" och tittar till Frodi om han har ont i höger bak, nacke då han är lite stel (?) och rygg, men vi hoppas då att det inte är något utan bara lite stel het.

Imorgon drar jag och mamma till v-rås för att träna Whippet-Race med Morriz, hon skulle ha börjat träna tidigare... redan i våras men hon körde in en pinne nästan i bukhinnan så hon har varit skadad ett tag men nu ska hon börja träna!
Såklart svänger mamma och jag in på Hööks för jag måste köpa ny sadelgjord och så ska jag kanske köpa schabrak... Frodi har tjatat om ett nytt ;) Men det står mellan de här :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar