torsdag 4 augusti 2011

Mina favorit hästar genom tiderna

Efter som jag inte vet vad jag ska skriva kom jag på att jag kanske skulle kunna skriva lite om mina favorit hästar innan Frodi?

Marble Cake "Marble"
Min favorit genom tiderna på vanliga hästar, trevlig häst och är en typiskt dressyrponny.
Har själv tävlat ett få tal gånger i dressyr med denna trevlige valack. Har även hoppat med Marble men dock inte med så bra resultat, det var nämligen han som slängde av mig på en hopptälving så jag landa på huvudet. (Inget jag kladrar hästen för)

Tror att denna häst fanns i mitt hjärta då jag gillar hästen som är lite mer "lugnare" och vill jobba sig i form.
Går fortfarande som ridskoleponny och tror han är mångas favotiter.







Mr Bean "Bönan"

Grym hoppponny av den "grövre" typen. En framåt ryttare och kan bli något het på hindren så kan behöva en van ryttare.
Bönan har jag tävlat i hoppning tidigare med ett antal placeringar.











Maggan
Har ingen bild på henne men det var den första hästen jag red, min favorit häst genom tiderna och är en häst jag aldrig glömmer. Enormt trevlig häst som aldirg gjorde något dumt.
Tyvärr fick hon somna in p.g.a sjukdom.

Brúnn frá Hurdarbaki
 Denna häst ville jag köpte länge innan Frodi, dock var han inte till salu när ridskolan flyttade vilket var lite synd då.
Jätte fin häst som hade en grym pass, stora steg med stor trav.
En spreciell häst och de som har ridit honom har fått en gott tycke om denna underbara Isis.






Galsi frá Flagbjarnarholti
Första Islandshäste som jag red, en riktig töltmoppe och var favoriten hos alla barn. En grymt snäll häst och det finns inga ord om denna häst, han är för underbar.
Blakkur var jag medryttare på en bra tag, en häst som är en gammal tävlingshäst. Tyvärr har han blivit hårt riden i yngre år och har problem med benen, stel i frambenen och får inte trava då har blev halt.
Men jätte mysig var han och hade en trevlig tölt om man lyckades få fram den.
En häst man fick kämpa med då han var en riktig envis häst, har kanske också med åldern att göra?










Haha jaa har typ bara ridit snälla hästar som är lugna. Måste vara att jag trivs bäst med såna! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar