tisdag 2 augusti 2011

Förlåt....

.... för jag inte har bloggat på 3 dagar (?), har haft lite fullt upp nu när Forddan har börjat träna med att gå tillsammans med de andra hästarna att det blir sena dagar i stallet.
Han har blivit lite lat nu när man rider han så just nu kör vi korta ridturer med hårdare en normalt vilket han tycker är roligt att jobba lite, dock blir han lite tjurig när vi ska flytta bakdelen åt höger men det måste vara efter låsningen?
Idag red jag han i kanske 30min efter som det blev så varm så jag red hårdare, när vi red i skogen var jag inte berädd att det stod blåbärsplockare i skogen så Frodi brörjade springa mot dem. Haha han är i alla fall inte rädd för dem!
När vi kom hem till stallet var det bara att sadla av och släppa in han i hagen, allt gick bra så vi alla tror att han snart kan gå hela tiden hos de andra. Tyvärr är ett sto på han hela tiden och ledar hästen blir då inte glad på Frodi även om han går unden. Vi ska testa att ta bort stona och låta valackarna gå en dag själva med varann för att se hur det går då.
Han vaccinerade sig också idag mot botolism, inga problem där inte med sprutor, men jag blev döv i mitt ena öra för han skrek efter de andra hästarna.
Imorgon blir det Josse som ska rida han lite efter som han nyss är vaccinerad, det är nog en ganska bra övning för han att låta någon annan rida han.
Haha en sak till.... här om dagen red pappa Frodi, där gick det inte fort inte! Froddan gick jätte sakta och då menar jag sakta! Tyvärr finns ingen bild men ni kan kanske föreställa er hur det såg ut!
Ha det gött! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar