måndag 22 augusti 2011

Regn "Jippie"

Min snälla mamma skjutsade mig till stallet direkt efter skolan, red Froddan inne i ridhuset då det duggade lite. Han var mycket piggare idag i ridningen, men i högra varvet på volten så börjar han envisa sig att han inte kan böja på sig och det blir en liten dragkamp.
"Leker" fram lite så han förstår själv att han kan och allt blir bra igen.
Red inte så länge då jag skulle mocka och sedan snabbt hem, så red lite på rakbanan också för trav och galopp. Nu travar han allt och väljer nästan den en grisepassen.... vi har hittat knappen!
Svävade trav har han allt när han kan!
Galoppen var mjuk och var lätt att jobba med i tempoväxlingar, i slutet fick att kuta för skojjs skull vilket han uppskattade... även jag fasst jag inte alltid gillar fart.

Efter ett ridpass och mockning skulle jag bara in i stugan för att dricka vatten, helt plötsligt började det ösregna och jag som skulle cykla hem! Jag kom på att jag hade glömt stänga ena stalldörren så fick springa ut i regnet och blev dygnsur fasst jag max var ute i 30sek.... funny.
Tänkte ringa min mamma men då ringde hon och räddade mig! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar