lördag 27 augusti 2011

Drömhästen Frodi!

Ha nu ska ni allt veta att jag red i alla fall igår och har aldirg varit med om att Frodi har gått så bra!? Lyssnade på mina hjälper och singnaler rätt utan att protestera det minsta när man kände han började bli trött och när han tyckte det började bli jobbigt.
Jag longerae han först för att se hur han idag funkade med traven, bra sväv och lyssnar på  kommandot "trav" och smacknig vilket betyder han ska öka traven.
Snygg trav när han väl vill, båda varven funkade bra, dock var den vänstra varvet som spökade då och då.
Gick fint ner på tygeln utan att jag bad om det och man kunde höra hur han tuggade på bettet.
Passet var 40min men dög då han skötte sig prima och var så svettig att det rann svett från han. *usch* Med en skön svalkande dusch så blev han ren och fin igen, men oj inte trodde jag han var så snygg inte. Han liknade mycket en hingst då om man räknar bort hans omusklade bak.
SNYGG FRODI!!
Idag ska jag rida samma pass men min lilla kusin på 5 år ska titta på, och kanske senare rida lite med mig.
Imorgon är det raka vägen till v-rås för whippetrace och hööks förstås ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar