tisdag 2 augusti 2011

Finns ingen rubrik

Usch när jag tänker tillbaka så börjar skolan snart.... inte så kul då måste jag börja plugga flitigare och få bättre betyg, just nu är de inte så jätte bra i vissa emnen. Så det blir ett måste men jag är rädd för att jag drunknar i läxor och massa plugg och inte hinner med Fordi. Jag ser ju hur mina kompisar som har hästar som klarar skolan galant + hästarna men de har nog några fler IQ+ en vad jag har ;) Annars om jag inte hinner med han att rida 6 gg i veckan så måste det bli medryttare vilket jag inte är glad till.
Många tror att jag är jätte bortskämd men jag tycker inte det, inte när det gäller häst i alla fall för jag står själv för mycket till Frodi och måste snart få in pengar i hästkassan så det får bli någe reklam jobb? Lite frågor som jag har fått via mejl....

Läser du andra bloggar?
Svaret är ja, det gör jag men det är sällan då jag tycker
vissa inte är så snälla mot varann eller skryter hela tiden
om sina hästar som de inte hade brister, det kan jag säga
att det har i alla fall både Frodi och jag.
Ex att Frodi kan inte så still när man ska sitta upp i sadel,
något jag jobbar på från marken och jag måste lära mig
att inte länge på tyglarna ex när det går bra utan ska belöna
han på något annat sätt.
Om du har blogg vill jag gärna läsa den! Små bloggar
är oftast roligare!

Hur var Frodi när du köpte han?
Vet inte hur jag ska svara men fet var han och hade inte
så mycket muskler, kunde inte heller trava eller tölta
längre stäckor vilket han kan idag. Men till sättet var han
lugn, envis men ville lära sig nya saker hela tiden.

Varför hoppar du med Frodi, han är ju en Islandshäst?
Det är en fråga jag tycker är lite jobbig då vissa hästmänniskor
tror att Islandshästar inte kan hoppa, svaret är i alla fall att jag
hoppar med Frodi för att han ska hitta sin balans bättre.
Dessutom tycker han det är kul och hoppar 80cm under ryttare.
Kavaletti rids endast när vi ska öva på traven.

Hur hamnade du i hästvärlden?
Vet inte, men mamma säger att det började då jag var 1 år och
mamma lät mig hälsa på några travhästar i en hage, 2 år efter
började jag tjata om egen häst. När jag fyllde började jag rida
på ridskola. Första gången jag tävlade i hoppning var nog
när jag var 5 år, några år senare började jag med dressyr och
tävlade klubbvis. Jag ramlade illa på en hopptävling och blev
rädd för att hoppa så jag slutade rida "vanliga" hästar och min
mammas moster drog med mig på Islandshäst tur. Jag blev såld
och började rida där, några år efter flyttade ridskolan och jag kunde
inte gå kvar. Och nu har jag egen häst.... haha blev lite längre
en vad frågen löd? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar